poniedziałek, 26 maja 2014

Recenzja wosków Janke Candle - odpowiednik YC?

Jakiś czas temu przeglądając allegro trafiłam na woski Janke Candle, nigdy nie miałam oryginalnych Yankee Candle więc postanowiłam, że zakupie ową podróbkę i przekonam się w czym tkwi cały fenomen wosków. :) Woski zakupiłam na przypadkowej aukcji z tego co zauważyłam zarówno sprzedawca jak i nazwy wosków się zmieniły. Cena wynosiła ok. 1,50 - 2zł. Tutaj je możecie znaleźć WOSKI.


Woski z pozoru wyglądają jak popularne Yankee, kształtem przypominają małą tartę, zapakowane są w foliowe opakowania. Woski są bardzo twarde, ciężko je przełamać na mniejsze kawałki by wrzucić do kominka. ;) Wybór zapachów jest bardzo duży z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Waga jednego wosku to 18g. Przejdźmy zatem do zapachów...


Skusiłam się za 6 wosków o różnych zapachach:

1. Kokos
2. Mango z bananem
3. Rewitalizujący
4. Arbuz
5. Mandarynka 
6. Wanilia


Na pierwszy ogień idzie kokos oraz mango z bananem.
Jak widać na wyżej załączonym zdjęciu 1 wosku nie otwierałam. 
Wosk bardzo intensywnie pachnie również przez swoją folie ochronną która niestety jest bardzo kiepska, po zamówieniu niektóre z wosków nie miały ani nazw ani całej foli. 

Coconut - intensywnie pachnący wosk w niczym nie przypominający kokosa, zapach raczej chemiczny przypominający kostki toaletowe.

Mango & banana - zapachem dominującym jest zdecydowanie słodki banan, mango bardzo słabo wyczuwalne, przyjemny, długo unoszący się zapach. Jestem na tak !


Vitalizing - bardzo delikatny a zarazem świeży, ciekawy kolor tarty i chyba nic poza tym.. bardzo nietrwały !

Water melon - Jeden z moich ulubionych ! Zapach soczystego arbuza, słodki jest większość tych wosków ale nienachalny.




Mandarynka - najgorszy, średnio intensywny lecz wyczuwalny kwaśny zapach z domieszką cytrusów. Bardzo szybko topi się i unosi w całym pokoju, zapach jak dla mnie nie do wytrzymania. :/ 

Vanilia - subtelny zapach laski wanilii, jeden z moich ulubionych, najintensywniejszy z całej 6. Co najważniejsze zapach nie jest duszący czego można się spodziewać po wanilii. Często gościł w moim kominku. :)




Podsumowując :

Zalety :
- cena
- duży wybór zapachów
- ładny kształt oraz kolor wosków

Wady :
- dostępność ( nie spotkałam się z nimi nigdzie poza allegro )
- niektóre z zapachów pachną zupełnie inaczej niż mogłoby się spodziewać
- wydajność ( w zależności od wosku, niektóre pachną słabiej :/ )
- trwałość zapachu
- fatalne opakowanie


Woski możemy dostać już od 1,50 zł w porównaniu do wosków yankee candle gdzie cena zaczyna się od 6 zł. Z wyglądu są do siebie bardzo podobne, wyczytałam gdzieś, że yankee są troszkę większe. ;)  Część zapachów pachnie bardzo intensywnie i świeżo natomiast reszta przypomina zapach kostek toaletowych np; mandarynka oraz kokos. Dostępność internetowa lecz to chyba nie problem w dzisiejszych czasach. :p  

Ocena wosków 4/10  

Mam mieszane uczucia lecz sądzę, że za tą cenę warto kupić, spróbować. Mam zamiar zapolować teraz na popularne Yankee. :) Miałyście do czynienia z woskami Janke Candle? Polecacie na początek szczególnie jakieś zapachy oryginałów Yankee ? :)





 
 

8 komentarzy:

  1. Kiedyś chciałam je kupić, ale zrezygnowałam z nich na rzecz wosków YC i nie żałuję. Ich zapachy są boskie i szybko uzależniają ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raz trafił mi się odpowiednik ni tak średnio są jakieś tłustawe,dośc dziwne :)
    Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych :)
    biszkopcik86.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam woski <3 muszę zamówić sobie zapas :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pierwszy raz spotykam się z ta firmą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet nazwa jaka zbliżona do YC:) Skusiłam się kiedyś na odpowiedniki i srogo później żałowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o nich, jednak pozostaję wierna YC :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam opinie, że te odpowiedniki (poniekąd chamskie podróby) są słabiuśkie w porównaniu do oryginalnych YC. Mam wiele wosków Yankee Candle i powiem szczerze, że tylko jeden mnie rozczarował- był za mocny. A polecić jest mi ciężko jakikolwiek, ponieważ to zależy, czy lubisz zapachy owocowe, czy kwiatowe, czy męskie ... ;) na pewno znajdziesz coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za znalezienie chwili i wyrażenie swojej opinii. ;)